Dünyanın ilk hibrid çöp kamyonunu üreten Volvo Kamyon, şimdi bu araçların geliştirilmiş modelini tanıtıyor. Bir buçuk yıl süren testlerin ardından kamyonun yükseltilmiş modeli, yeni parçalar ve yazılımla sunuluyor.

Yeni çöp kamyonu, Londra’da Veolia Environmental Services tarafından denenmek üzere yola çıkıyor.Yeni Volvo hibrid çöp kamyonu, on sekiz aydır Stockholm ve Göteborg’da aktif olarak test edilen kamyonların geliştirilmiş bir versiyonu. Bu yeni hibrid çöp kamyonunda da ayrı ayrı veya birlikte kullanılabilen, biri dizel ve biri elektrik için olmak üzere iki farklı grup aktarma organları bulunuyor.

Bu iki farklı aktarma grubu, düşük devirde elektrik motoru ve yüksek devirde dizel motoru devreye sokarak, o an için en verimli olan enerji türünün kullanılabilmesini sağlıyor.

Yeni çöp kamyonu elektrikli havalı direksiyon, tamamıyla yeni kontrol sistemleri ve akü performansını en uygun hale getirmek için gelişmiş akü yönetim stratejilerine sahip.

Ayrıca yükleme ve çöp sıkıştırma için ana elektrik sistemiyle şarj edilen bir takılabilir sıkıştırıcı sayesinde tamamıyla elektrik enerjisi kullanıyor. Tüm Volvo hibrid deneme araçlarından gelen ilk sonuçlar, yakıt tüketimi ve karbondioksit salınımının yüzde 30’a varan oranda daha az olacağı tahminini doğruladı.

Göteborg’daki çöp ve geri kazanım şirketi olan Renova, Volvo’nun hibrid çöp kamyonlarını ilkbahar 2008’den bu yana deniyor ve bu oranın daha da yüksek olduğunu belirtiyor.Şu anda Veolia’ya verilen çöp kamyonu, Volvo’nun Londra’daki ilk hibrid aracı değil. 2009 yazından bu yana altı hibrid otobüs Londra sokaklarında görev yapıyor.