İstanbul Offroad Kulübü İSOFF tarafından organize edilen Akzirve Challenge’ın 2. Ayağı 12 Kasım Pazar günü Bahçeşehir’de Akzirve Strada proje alanında gerçekleştirildi. Yarışçıların nefes kesici mücadeleleri ve yarışan araçların inanılmaz güzel görüntüleri seyircilere harika bir görsel şölen yaşattı. İkili kalkış konsepti ve zamana karşı mücadele şeklinde koşulan yarışta, ufak modifikasyonlarla daha hızlı hale getirilen parkur üzerinde yarışçılar gerçekten uç limitlerde yarıştılar. Toplam 20 yarışçının start aldığı yarışın her anı başa baş bir rekabetin getirdiği heyecanlı mücadelelere sahne oldu.

Yarışta Sınıf 4’te Erkan Birinci, Ali Doğaner,  ve Saim Tekin’in pilotluğunda 3 CAN-AM Maverick X3 XRS Turbo;  Tarık Gökbay ve Kubilay Tüfekçi pilotluğunda iki özel yapım DE TORO; Devrim Öztürk’ün kullandığı TOYOTA HILUX  ve Burak Ayvaz’ın kullandığı TOYOTA FJ70 start aldı. 17 Eylülde koşulan ilk yarışta ilk üçe giren Erkan Birinci, Tarık Gökbay ve Devrim Öztürk bu grupta yine iddialı olarak yer aldılar. Sınıf 3’de eski offroad yarışçılarından Kenan Çarpışantürk Mitsubishi Pajero ile yarışa girerken, Range Rover’ları ile Aziz Görkan ve Bülent Acar ve Jeep Cherokee ile Tuncay Akbulut  da bu grupta start aldı. Sınıf 2’de sadece Cem Berk İşeri Suzuki Grand Vitara ile yer alırken, Sınıf 1’de kardeşi Ali İşeri Suzuki Jimny ile ona rakip oldu. Sınıf1’de ayrıca Suzuki Vitara ile Bülent Karaduman, Suzuki Jimny ile Ozan Dağlı ve Suzuki G. Vitara ile Diren Üykü mücadele eden isimler oldular. Klasik Grubunda CJ serisi Jeep’ler nostalji duygusunu körüklediler. Cihat Tuncer CJ8 ile, Müfit Çırpanlı, Somer Aydagül ve Saltuğ Taşlıdağ CJ5 ile start aldılar.

Akzirve Challenge yarışında farklı kategorilerde, farklı güçlerdeki 4×4 araçlar ikili kalkışlarla start alıp, iç içe geçecek şekilde hazırlanmış iki parkurda zamana karşı yarışıyorlar. İlk etapta 20 yarışçı üçer tur geçtikleri etap sonunda zamanlarına göre sıralandılar. En iyi zamanı yapan 10 yarışçı bir üst etapta start almaya hak kazandı. İlk etabın zaman dereceleri ortalama 7 dakika olurken, 7 dakikanın altına inen Tarık Gökbay, Ali Doğaner ve Ali, Saim Tekin en iyi zamanları yaptılar. Bu üçlü yarışın ilerleyen zamanlarında da güzel bir mücadele ile birincilik kupası için iddialarını korudular. Geçen yarışın birincisi olan ve bu yarışa da iddialı giren Erkan Birinci aracının direksiyon sistemindeki bir arızadan ötürü daha ilk etapta takla attı ve yarış dışı kaldı.

2. Etapta start sıralamasında önde S3 ve S4 sınıfından araçlar yer alırken S1 sınıfından iki yarışçı Ali İşeri ve Diren Üykü de Suzuki’leri ile bu güçlü araçların arasında yer almaya hak kazanan pilotlar oldu. İkinci etapta pilotlar daha agresif bir yarış çıkardılar ve iyi zamanlar yaptılar. Bu kez Devrim Öztürk de 7 saniyenin altında derece yapan pilotlar arasında yer aldı.

3. Etapta en hızlı 4 pilot çeyrek final için eşleştiler. Bu etaptan çıkan en hızlı iki yarışmacı Final etabı için yarışmaya hak kazanacaklardı. Ali Saim Tekin, Devrim Öztürk ile ve Ali Doğaner, Tarık Gökbay ile birlikte çıkış yaptılar.

Yarışın en inanılmaz görüntüleri Ali Doğaner ve Tarık Gökbay startında yaşandı. Daha ilk turda Ali Doğaner sol tekerini yamaca tırmandırınca dengesini kaybetti ve takla attı. İki takla atıp yine etabın içine şans eseri dört teker üzerine düşen Ali Doğaner hiç duraksamadan etaptaki yerine geri dönüp hız kesmeden yarışa devam etti. Tarık Gökbay bu arada giderek artan bir tempo ile turları tamamlamaya devam ediyordu. Yarışın bitmesine bir tur kala köprü geçişine gelirken Tarık Gökbay’ın aşırı ısınan fren diski kırılınca, frenajda kontrolü kaybetti ve köprüden aşağı uçtu. Yarış durduruldu. Kazadan yara almadan kurtulan Gökbay araçtan çıkınca, İki çekici aracın yardımı ile DE TORO’su düzeltildi ve çekildi.

Tarık Gökbay yarış dışı kalınca gözler final etabı için yarışacak isimlere çevrildi. Çeyrek Final turunda Ali Saim Tekin 6:32:37, Devrim Öztürk de 6:59:65 dereceleri ile etabı tamamlamıştı. Kazadan dolayı etap tamamlanamadığı için Ali Doğaner’e tekrar start verildi. Tek başına etabı tamamlamak için yarışan Ali Doğaner’in finale çıkması için Devrim Öztürk’den daha iyi bir derece yapması gerekiyordu. Heyecanla izlenen yarış sonrası Ali Doğaner 6:37:91 derece yaptı ve Devrim Öztürk’ün zamanını geçerek finalde yarışmaya hak kazandı.

Final turunda iki CAN-AM start çizgisine geldiler. Yarış başından sonuna kadar başa baş tempoda geçti. Tüm seyircilerin nefeslerini tutarak heyecanla izledikleri yarışın sonunda finiş çizgisine ilk ulaşan Ali Doğaner oldu. Yİne Can Am Maverick X3 XRS Turbo ile Ali Saim Tekin ikinciliği elde ederken, Toyota Hliux ile Devrim Öztürk üçüncü oldu.

Aslında CJ serisi klasik Jeepler uygun olmayan hız ağırlıklı bu etapta centilmence yarışan 4 klasik CJ içinden birincilik kupasını Cihat Tuncer alırken, Müfit Çırpanlı ikinci oldu. Babasının CJ’si ile yarışa giren Saltuğ Taşlıdağ ise üçüncülük kupasını kaldırdı. Ödül töreninde Genel Klasmanda dereceye girenler kupalarını Akzirve ve Strada yöneticilerinin elinden aldılar.

 Akzirve Challenge’ın 3. yarışı 17 Aralık’ta aynı parkurda organize edilecek.