Deneme sürüşü etabından sonra medya merkezinde gerçekleştirilen basın toplantısına BP Ford Abu Dhabi World Rally Team´den Mikko Hirvonen, Citroen Junior Team´den Kimi Raikkonen, Citroen Total World Rally Team´den Dani Sordo ve Stobart M-Sport Ford Rally Team´den Matthew Wilson katıldı.

S:
Mikko, 2003 yılından beri şampiyona takviminde olan Türkiye Rallisi bu yıl İstabul yakınlarında farklı bir parkurda düzenleniyor, değişen etaplarla ilgil ilk düşüncelerin nedir?
MH:
Kesinlikle çok farklı. Eaplar daha hızlı, bir kısmı düz ve bazı kesimlerse oldukça kırıcı. Organizatörler yolları elden geçirirken mucur taşı kullanmış ve bu da otomobiller için kırıcı olacak.

S:
En kırıcı gün cumartesi mi olacak?
MH:
Evet. Yarışın en uzun etabı cumartesi günü geçilecek ve bu etaptan önceki etapta kırıcı kesimler var, neyse ki otomobiller yeterince güçlü. Umarım iş şans faktörüne kalmaz çünkü bazıları, bir şeyleri kırmadıkları için şanslı oluyor.

S:
İkinci gün, yola ilk sırada çıkmak ne kadar zor olacak?
MH:
Bazı yerlerde yola ilk sırada çıktığınız için zaman kaybedebilirsiniz. Yapım çalışması gören bazı yerler çok derin ve oraların temizlenmesi mümkün değil. Ayrıca biraz yağmur yağarsa sorun kalmaz.

S:
Bu yarış sen ve yardımcı sürücün Jarmo Lehtinen için 100. startınız olacak. Bu önemli nirengi noktasını nasıl kutlamayı düşünüyorsunuz.
MH:
Siz söyleyene kadar bunun farkında değildim! Önemli bir nirengi noktası olacağını düşünüyorum. İyi çalışıyoruz her şey yolunda, belki de bu yarıştan başlayarak önümüzdeki 100 rallide daha fazla galibiyetimiz olur.

S:
Şu an sürücüler şampiyonasında Sebastien Loeb´ün 31 puan gerisinde, takım arkadaşın Jari-Matti Latvala´nın ise 6 puan gerisinde üçüncü sıradasın. Burdan iyi bir sonuçla ayrılmanın önemi nedir ve bunun için bir baskı hissediyor musun?
MH:
Hayır. Yola çıkış sıramız şahane, beklentim de buydu.

S:
Geçen sezon yedinci yarışa kadar galibiyet alamadın, bu konuda bu yıl için ne düşünüyorsun?
MH:
Henüz sezon başındayız. Tabii ki Ürdün´deki hata beni zor bir duruma soktu fakat yarış kazanmak zorundayız ve bunu başarabilirsek her şey mümkün olacak.

S:
Kimi, şampiyonanın dördüncü yarışındayız WRC deneyimin nasıl gidiyor, tadını çıkarıyor musun?
KR:
Evet. Demek istediğim oldukça zorlayıcı gidiyor, böyle olacağını önceden biliyordum o yüzden büyük bir sürpriz olduğunu söyleyemem. Yarışları bitirerek daha fazla puan almaya çalışacağız. Sürekli yeni şeyler öğreniyorum. İşler birazcık kolaylaştı.

S:
Sezon başında WRC´nin yarış hayatındaki en zorlu dönem olacağını söylemiştin, öyle mi oluyor?
KR:
Sürekli bir şeyler değişiyor, zemin değişiyor, etaplar değişiyor, her şey neredeyse aynı zorluk derecesinde geliyor. Hangi rallinin daha kolay, hangisinin daha meşakkatli olduğu konusunda fikrim yok biri diğerinden daha zor değil. Sadece iyi sürmem gerek.

S:
Bu yarış için ne düşünüyorsun?
KR:
Bir önceki yarıştan biraz daha kolay, oldukça hızlı ve bazı yerlerde kırıcı. Sanırım ralli de bu. İyi gideceğimizi umuyorum.

S:
En zoru Ürdün müydü?
KR:
Evet. Muhtemelen şu ana kadarki en zor ralli oydu. Bu yüzden bu yarış daha kolay görünüyor.

S:
Yol notu çıkarma işi nasıl gidiyor?
KR:
Sürüşle aynı; her yarış için not çıkarmam gerekiyor, bu yüzden de sürekli yeni şeyler öğreniyorum. Giderek kolaylaşıyor fakat eminim ki yine de öğrenmem gereken çok fazla şey var. Bunlar bu yarışın en önemli parçaları, tecrübe ve daha önemlisi öğrenmek.

S:
Bu sabah deneme sürüşü etabına giderken F1 pistinin yanından geçtik. F1´i özlüyor musun?
KR:
Hayır. Özlemiyorum. Eğer özleseydim burda olmaz, orda olurdum. Bunu ben seçtim ve yaptığım şeyden keyif alıyorum.

S:
Dani, sürücüler şampiyonasında geride kalan üç yarış sonunda altıncı sırada bulunuyorsun bu yılki gidişatını nasıl değerlendiriyorsun?
DS:
Çok iyi değil, üç yarış sonunda hiç podyuma çıkamadım. Meksika´da bir hata yaptım ancak Ürdün fena değildi. Ürdünde tepe üstlerinde yeterince güvende hissetmiyordum. Fakat şu an özgüvenim yerinde ve bu sayede daha iyi bir sonuç alabilirim.

S:
Baskı hissediyor musun?
DS:
Elbette. Ama genel olarak bu yarışın etaplarını sevdim. Bazıları otomobil için kötü olabilir ama yine de iyidir.

S:
Takvimde bu ralliyi kıyaslayabileceğin bir yaış var mı?
DS:
Portekiz´e ve Yeni Zelanda´ya benzeyen kesimler var.

S:
Bu yeni rallideki ilk gün hedefin ne olacak? Amaç podyuma mı çıkmak yoksa takım için puan mı kazanmak?
DS:
Markalar ve sürücüler şampiyonaları için puan almak ve biraz da podyum için zorlamak ve yarış sonunda da basın toplantısına gelmek.

S:
Özgüvenini toplayabildin mi?
DS:
Meksika´da kendime fazlasıyla güveniyordum fakat Ürdün´deki hatadan sonra çok da fazla kalmadı. Son yarışta markalar şampiyonası için önemli puanlar kazandım ve şu an durum biraz daha iyi. Burda zorluyacağım.

S:
Matthew, Kemer´den sonra ralli için yepyeni bir ortam. Etaplar hakkındaki görüşlerin nedir? Yarışın bu bölgeye taşınması sence iyi mi oldu?
MW:
Dani´nin de söylemiş olduğu gibi etaplar hızlı ve geniş. Asıl nokta, yolların tadilat gördüğü kırıcı kesimlerde. Bazı etaplarda asfalt kesimlerinin de bulunmasını anlayamıyorum fakat hepimizin şansı aynı.

S:
Ürdün´de beşinci oldun ve şampiyonada sekizinci sırada bulunuyorsun, performasını nasıl değerlendiriyorsun ve diğer sürücülere kıyasla kendini nerede görüyorsun?
MW:
Sezon başında da söylediğim gibi bu yıl istikrarlı bir şekilde ilk altıda olmaya çalışıyorum umarım burda da böyle olur. Etapları sevdim, starttan itibaren zorlamaya başlayacağız. Diğerlerine karşı zaman kaybedecek durumumuz yok, o yüzden bir an önce tempomuzu yakalayıp o şekilde devam etmeliyiz.

S:
Etapların büyük kısmı toprak zeminli ve aralarda asfalt kesimler var bu konu hakkında ne düşünüyorsun? Bu durumun otomobilin ayarları üzerinde bir etkisi var mı?
MW:
Biraz zorlu olacak. Kıbrıs´taki gibi ilk gün asfalt değil ve otomobili ordaki gibi zemine uyum sağlasın diye alçaltıp daha sert ayarlara geçemiyoruz. Kırıcı etaplara yüksek ayarlarla gireceğiz, aslafta çıktığımızda ise otomobil, su üzerindeki bir teknenin hissiyatını verecek.

S:
Sezon başlangıcı için ne düşünüyorsun?
MW:
İsveç´te yapabileceğimizin en iyisini yapamadık, Meksika´da saçma bir hata yaptım ve Ürdün´de iyi sayılabilecek puanlar aldık. Dani ve Kimi´nin de belirttiği gibi en zor yarış üzerinden iki yıl geçmiş olan Ürdün Rallisi´ydi. Burada iyi bir yarış çıkaracağımı umuyorum.

S:
İstanbul´un merkezindeki seremonik start için neler söyleyeceksin?
MW:
İlgi çekici ve yeni bir şey. Daha fazlasını yarın söyleyebilirim.

Kaynak: FIA