pTarih kokan Mardin ve yöresine farklı bir renk ve solukgetiren Mezopotamya Rallisi, Cumhuriyet Meydanı’ndan verilen startla başladı.Cumhuriyet Meydanı’ndaki açılış konuşmaları ve şehitlerimiz için yapılan saygıduruşundan sonra 0 numaralı öncü araç parkura doğru yola çıktı.

09:59’da iseMardin Valisi Sayın Mehmet Kılıçlar’ın bir klasik otomobil ile sembolik startalmasıyla renklenen Mezopotamya Rallisi, 1 kapı numaralı Adnan Sarıhan’ınstartı ile resmen başlamış oldu.

ppTürkiye

Otomobil Sporları Federasyonu Başkanı

MümtazTahincioğlu, Mardinde başlayan 1. Mezopotamya Rallisinin hassas bir dönemdeorganize edildiğine işaret ederek, bunun hem anlamlı hem cesaret meselesiolduğunu söyledi.

Federasyon ve Mardin Gençlik ve Spor İl Müdürlüğününorganize ettiği, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü ile Mardin Valiliğinindesteklediği ralli, bölge halkı tarafından da coşkuyla karşılı.

br br br br br br br br br br br br br img src”imageshaberlerm_2.jpg” width”435″ height”252″ align”left” style”margin-right:10px;”

Federasyon başkanı Tahincioğlu, başlangıç öncesi düzenlenentörende yaptığı konuşmada, yörenin bu tür organizasyonlara ihtiyacı olduğunubelirtti.

Bu projenin hem sportif, hem de sosyal boyutu bulunduğunu ifade edenTahincioğlu Sporcularımızı bu yörelerde vataşlarla tanıştırmak istedik.Böylesi hassas bir dönemde bu organizasyonu yapmak bence hem anlamlı hemcesaret meselesidir. Bu Türk halkının ne kadar cesur olduğunu gösteriyor.

Ralliye 24 sürücümüz katıldı. Normalde şampiyonada 50-60 sürücü olur, ama 24kişiyi buraya getirebilmek bugünlerde kolay değil.

Rallide normal yolları değil,toprak yolları kullanacağız.

Bu ralli Mardinin etrafındaki kasaba ve köyleride kapsıyor. Amacımız bu ralliyi yalnız ulusal değil, uluslararası bir ralliyapmaktır. Önümüzdeki yıllarda imkanlar daha müsait olduğunda bu ralliyiSuriye, Irak ve İranın da bulunduğu uluslararası bir ralliye dönüştürmektir.

diyerek bu rallinin önemini ortaya koydu.ppBölgenin tüm karakteristik özelliğini taşıyan toprak birparkurda yapılan Mezopotamya Ralli’si 13 özel etaptan oluşuyor.İlk gün geçilen 7 özel etap sonrasında HakanDinç-Okan Avcı ilk sırada yer alırken, Adnan Sarıhan-Can Erkal ve AdilKüçüksarı-Afşin Baydar, ilk üç sırayı paylaşan ekipler oldular.

Tarih kokanMardin bölgesinde koşulan Mezopotamya Rallisi’nin birinci ayağında 6 kapınumaralı Ford Fiesta ST ile yarışan Güven Bostancı-Vedat Bostancı ikinci özeletapta (Ford Connect 1), 5 kapı numaralı Fiat Palio Super1600 ile yarışanDağhan Ünlüdoğan-Ahmet Sami Can üçüncü özel etapta (Ford Transit1), 9 kapınumaralı Mitsubishi Lancer Evo 7 ile yarışan Halim Ateş-Ekrem Aydın isedördüncü özel etap olan Castrol 1 içinde mekanik arıza sebebiyle kaldılar. 21kapı numaralı Ford Escort Cosworth ile yarışan Yalçın Arsan-Kenan Engin iseüçüncü özel etap sonrasındaki servisten çıkamadılar.İlk günün sonunda yarış dışı kalan bu dörtaraç ertesi gün Super Rally yaparak Mezopotamya Rallisi’ne devam edecekler.

br br br img src”imageshaberlerm_3.jpg” width”450″ height”337″ align”right” img src”imageshaberlerm_4.jpg” width”450″ height”338″ br br brKurallar gereği Super Rally seçeneğini kullanan araçlara kaçırdıkları etapsayısı kadar, kendi sınıflarındaki en iyi dereceye beş dakika konarak yarışadönebilme imkanı veriliyor.

Yarışın ikinci ve son gününde 6 özel etap geçecek olanyarışmacılar saat 11:33 itibarıyla Cumhuriyet Meydanı’nda finişe ulaşacaklar.ppimg src”imageshaberlerm_5.jpg” width”450″ height”338″ style”margin-right:10px;”img src”imageshaberlerm_9.jpg” width”450″ height”338″ br br br img src”imageshaberlerm_6.jpg” width”300″ height”400″ style”margin-right:10px;” img src”imageshaberlerm_7.jpg” width”300″ height”400″ style”margin-right:10px;”img src”imageshaberlerm_8.jpg” width”300″ height”400″ p