Beş kez dünya şampiyonu Sebastien Loeb, Kıbrıs Rallisi´nde, kariyerindeKi 50. WRC galibiyetini kovalayacak. Loeb bunu başarabilirse, en yakın rakibiyle arasını 20 ralli galibiyetine çıkarmış olacak. Ancak Fransız pilot, yarış boyunca yol üstündeki en kötü start pozisyonlarında mücadele etmek zorunda!
2009 Dünya Rlali Şampiyonası´nın üçüncü ayağı olan Kıbrıs Rallisi´nin en önemli özelliği, ilk gün asfalt, sonraki iki gün toprak zeminde yapılacak oluşu.
Başlangıçta iki farklı zemin üzerinde yarışma fikrine sıcak bakan Loeb, üç günün de Pirelli Scorpion toprak lastikleriyle geçileceğini öğrenince, geri adım attı.
Fransız pilot, şampiyona lideri olarak ilk gün, yoldaki ilk otomobili kullanacak. Ayrıca Ford pilotlarının yapacakları stratejiye bağlı olarak, ikinci günde yola çıkan ilk pilot olma ihtimali de var. Tabii ki toprak zemin üzerinde, ilk otomobil kaygan zemini temizleyeceği için; bu, büyük bir dezavantaj anlamına geliyor.
2004, 2005 ve 2006´da bu yarışı kazanan Loeb, şartlar ideal olmasa da üst üste dördüncü zaferi hedefliyor: “Her şeyin sadece yarısını kullanabiliyor olmamız kötü. Asfalt üstünde, asfalta uygun olmayan frenler, lastikler ve süspansiyonla yarışacağız. C4 WRC´nin ayarları, bu ayarlara rağmen oldukça iyi. Ama lastik patlamasına karşın, dikkatli olmamız gerekecek. Seyirciler için sürekli kayan otomobilleri görmek iyi olsa da, tüm sürücülerin bundan keyif alacağını sanmıyorum. Asfalt zeminde başlayan bir rallide, atak yapamamak da kötü olacak. Cuma akşamı lider olmak, Cumartesi günü yolu temizlemek görevi dışında bize ne getirecek ki? Ancak yoldaki ilk otomobili olduğumuz için, bunu düşünerek bir strateji geliştiremeyiz. Dolayısıyla amaç, ilk gün liderlikte mümkün olduğu kadar büyük bir fark açmak olacak.”