Türkiye Pist Şampiyonası´nda 2011 sezonunun dördüncü ve İzmir Ülkü Pisti’nde bu yılın son yarışı 9-10 Temmuz 2011 tarihlerinde koşuldu. Süper Grup ve Maxi Grup kategorilerinin birlikte start aldığı yarışların ilkinde Maxi Grup’ta Ülkü Motorspor adına ev sahibi pilot Ümit Ülkü birinci olurken, Süper Grup’ta Borusan Otomotiv Motorsport pilotu Kaan Gürgenç yarışı kazanmayı bildi. İkinci yarışta da kazananlar değişmedi. Maxi Grup’ta ilk yarışın galibi Ümit Ülkü, Süper Grup’ta ise ilk yarışın galibi Kaan Gürgenç haftayı ikişer galibiyetle tamamlayan isimler oldular.

Sıcak İzmir havasının pilotlara zor anlar yaşattığı hafta sonu cumartesi günü gerçekleştirilen Maxi Grup ve Süper Grup serbest antrenmanları ve sıralama turlarıyla başladı. Serbest antrenmanların en hızlı ismi olan Ülkü Motorspor adına Porsche GT3 pilotu Ümit Ülkü, sıralama turlarında da gerçekleştirdiği 55.402 saniyelik derecesiyle ertesi gün koşulacak yarışa ilk sıradan başlama hakkını elde etti. Pol pozisyonu derecesinden sadece onda biri kadar daha yavaş bir derece yapan Borusan Otomotiv Motorsport pilotu ve Maxi Grup ‘ta klasman lideri Aytaç Biter ikinci oldu. Sıralama turlarında diğer Borusan Otomotiv Motorsport pilotları  İbrahim Okyay (Maxi Grup), Kaan Gürgenç (Süper Grup) ilk dört sırayı tamamlayan isimler oldular. Bu yıl Safari Cup’tan Türkiye Pist Şampiyonası’na transfer olan Honda Civic Type-R otomobillerden farklı tek otomobil olan Renault Clio’su ile Anıl Sevgili, Porsche GT3 ve turkuaz renkli BMW’lerin ardından beşinci sırada yarışa başlama hakkını elde etti.

Süper Grup ve Maxi Grup kategorilerinin birlikte start aldığı ilk yarış, starttan damalı bayrağa kadar liderlik mücadelesi içinde geçti. Startta pozisyonunu koruyan Ümit Ülkü, ilk viraja lider girmeyi başardı. Geride kalan dörtlü grup da sorunsuz bir şekilde start alıp yerlerini korudular. Liderlik için atak yapmaya çalışan BMW M3 GT pilotu Aytaç Biter ikinci virajda yakaladığı fırsatı değerlendirmeyi başardı ve liderliğe yükseldi. Takip eden virajda Ümit Ülkü bir de spin atınca dördüncülüğe kadar geriledi. Toparlanması çok süre almayan pilot, güç avantajını kullanarak BMW pilotlarından önce Kaan Gürgenç’i daha sonra da İbrahim Okyay’ı geride bırakarak lider Aytaç Biter’le olan farkı kapatmaya başladı. Damalı bayrağa kadar yeniden liderliğe çıkan ev sahibi pilot, yarışı kazanmayı başardı. İkinci ve üçüncü sıralarda ise Borusan Otomotiv Motorsport adına Aytaç Biter ve İbrahim Okyay ilk üçü tamamlayan isimler oldu. Süper kategoride ise baskıdan uzak bir şekilde galibiyete uzanan bir diğer BMW pilotu Kaan Gürgenç’i Honda Civic Type-R pilotları M. Ali Ülkü ve Suat Demirel izlediler.

Hafta sonunun ikinci yarışının startı ise İzmirli seyircilerde büyük heyecana sahne oldu. Birinci yarışın sonucuna göre ilk altı sıranın ters olarak dizildiği gridde müthiş bir pozisyon kapma savaşı yaşandı. En ön sırada yer alan iki Civic Type-R’ın arkadaki rakiplerine göre güçsüz otomobiller olması, arkadaki üç BMW pilotunu ve Ümit Ülkü’yü bir hayli zorladı. Startla beraber Kaan Gürgenç, iki Honda pilotunun arasından geçerek trafikten sıyrılmış oldu. Aytaç Biter de aynı şekilde pozisyon kazanmaya çalışırken,  iki Honda pilotu kendi aralarındaki pozisyon savaşı nedeniyle koridoru kapatınca, klasman lideri boşluk bulamayıp frene basmak zorunda kaldı. Bu esnada lider grup arasında da bazı ufak temaslar yaşandı. Bir diğer BMW pilotu İbrahim Okyay ve Porsche’siyle Ümit Ülkü fırsatı değerlendirip pistin boş kalan bölümünden pozisyon kazandılar. Böylece ilk viraj öncesinde startın kaybeden ismi Aytaç Biter oldu. İlk turun ilerleyen bölümünde Aytaç Biter, sol ön lastiğinden Ümit Ülkü’yle temas yaşayınca risk almayıp temposunu düşürdü ve otomobili finişe getirmeye çalıştı. Yarışın en önemli gelişmesi ise Ümit Ülkü ile pozisyon mücadelesine girişen İbrahim Okyay’ın atağının yarışma komiserleri tarafından ihraç kararıyla cezalandırılması oldu. Böylelikle Maxi Grup pilotu ikinci yarıştan puan çıkaramadı. 20 tur sonunda damalı bayrağın altından geçen ilk isim Ümit Ülkü olurken, Aytaç Biter ikinci oldu klasman liderliği için çok önemli puanlar kazandı. Süper Grup’ta ise yine çok rahat bir yarış geçiren Kaan Gürgenç birinci, Renault Clio’suyla beraber Anıl Sevgili ikinci, Honda Civic Type-R pilotu Adem Çetmen üçüncü olarak podyuma çıktı.

1600 Grup’ta ise rekabetten uzak yaşanan yarış sonrasında Peugeot 106 ile Ayhan Göllü birinci, Fiat Palio ile Ali Can Topak ikinci, Opel Corsa ile Hüseyin Teloğlu üçüncü oldu. Ali Can Topak için yarış şanssız başladı. Formasyon  turunda otomobilinde bir arıza meydana gelen Topak,  formasyon turu sonunda pite dönüp arızayı giderilmesini bekleme zorunda kaldı. Yarışa dört  tur geriden dönen sarı Palio pilotu, Hüseyin Teloğlu’nun da mekanik arıza nedeniyle  pitte yaklaşık 17 tur kaybetmesiyle beraber ikinciliğe çıktı ve yarışı Ayhan Göllü’nün ardından bu pozisyonda tamamladı. Yarışın sonuna doğru piste geri dönmeyi başaran Hüseyin Teloğlu da hafta sonunu kupa ile tamamladı.

Türkiye Pist Şampiyonasında 2011 sezonun beşinci ayak yarışı 6-7 Ağustos tarihlerinde yenilenen İzmit Körfez Pisti’nde gerçekleştirilecek.