Moil ve Reysaş sponsorluğu ve Mardin Valiliği ile Mardin Belediyesi’nin katkılarıyla düzenlenen II. Mezopotamya Rallisi 30 Ekim–1 Kasım tarihleri arasında Mardin´de gerçekleştirildi.

Cumhuriyetimizin ilanının 86’ncı yıldönümü haftasında koşulan rallied hem genel klasmanda hem de N4 sınıfında Mitsubishi Lancer EVO 9’la Parkur Racing adına yarışan ve 2009 Türkiye Ralli Şampiyonası’nda da lider durumda bulunan Yağız Avcı ve Ersan Alkır ikilisi toplamda 59 dk 39,9 sn’lik derecesiyle birinci olurken, Güven ve Vedat Bostancı ekibi1 saat 03 dk 22,3 sn ile ikinci, Mustafa Söylemez- Cem Bakançocukları ikilisi 1 saat 04 dk 29,9 sn ile üçüncü oldular.

Cumhuriyet Meydanı´ndan 30 Ekim Cumartesi günü start alan ralliye 7’si Historik Kategorisi’nde olmak üzere toplam 22 araç katıldı. Mardin halkının yoğun ilgisiyle başlayan rallinin startını Mardin Valisi Sn. Hasan Duruer verdi.

Genç pilot Yağız Avcı ralliye hızlı bir başlangıç yaptı. Avcı ilk günkü 7 etabın tamamında en iyi zamana imza atarken, Mustafa Söylemez ilk günü ikinci sırada tamamladı. Güven Bostancı ise ilk gün Söylemez’in 4 saniye gerisinde üçüncü sırada yer aldığı klasmanda ikinci gün rakibini geride bırakıp genel klasmanda 2’nci sırada finiş gördü.

N3 kategorisinde Can Çoker-Cengiz Kırcı Ford Fiesta ST ile birinci olurken, Doğan Ekmekçi – Mehmet Gücüm ikinci sırada yarışı tamamladı.N2 kategorisinde ise ilk 3 şöyle oluştu: Kemal Çetinkaya- Tolga Tezeken birinci, Dinçer- Alper Akgün ikilisi ikinci ve Fiat Palio ile yarışan Levent Kantürk – Enes Ekenciğlu üçüncü olarak finişe geldiler.
Türkiye Historik Ralli Şampiyonası’na da puan veren Mezopotamya Rallisi’nin ardından genel klasmanda Parkur Racing adına yarışan Kemal Gamgam ve Birol Otağ Opel Kadett GTE ile 1 saat 19 dk 50.1 sn’lik derecesiyle birinciliği alırken, ikinciliği Anadol A1 ile yarışan Refik Can Eroskay ve Doğuş Gökay ikilisi 1 saat 22dk 08.8 sn ile aldı. Yarışa baba-oğul katılan Demir Berberoğlu ve Ateş Berberoğlu ise 1 saat 23 dk 34.2 sn’lik derecesi ile üçüncü oldu.
Kemal Gamgam ve Birol Otağ ikilisi aynı zamanda K2 sınıfının da lideri olurken, Demir- Ateş Berberoğlu Reanult 12 ile K1 birincisi, E. Rıfkı Ünver ve Gürhan Pizan da FIAT 131 ile K2 ikincisi oldu. Türkiye Historik Ralli Şampiyonası puan durumlarına www.tosfed.org.tr adresindeki “PUAN DURUMLARI” sekmesinden ulaşabilirsiniz.
İki kategoride gerçekleştirilen yarışmada dereceye giren rallicilere Cumhuriyet Alanında düzenlen törenle kupaları verildi. Törende konuşan Mardin Valisi Hasan Duruer, 2’nci Mezopotamya Rallisi’nin, Mardin´de yapılmasının büyük önem taşıdığını belirterek, gelecek yıllarda Mezopotamya Rallisi’ni uluslararası boyuta taşıyacaklarını söyledi.
Ralliyi, Mardin´de gerçekleştiren Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu Başkanı Mümtaz Tahincioğlu´na teşekkür eden Vali Hasan Duruer, ´´Gelecek yıl Mezopotamya Rallisi’ni Suriye ile ortak yapma konusunda federasyon başkanımız ile görüş birliğine vardık. Daha sonraki yıllarda ise yarışmayı uluslararası boyuta taşımayı hedefliyoruz. Mezopotamya Rallisi Mardin ile özdeşleşmiştir´´ dedi.
Bu güzel ve anlamlı yarışın gerçekleşmesinde emeği geçen başta Mardin yerel yönetimi ve halkı olmak üzere, sponsorlarımız Moil, Reysaş’a teşekkür ederiz.