Dünya Binek Otomobiller Şampiyonası(WTCC)’nın olaylı geçen Macau’daki final yarışını Augusto Farfus kazandı. Ancak tüm gözler sürücüler klasmanında şampiyonluğa ulaşan Gabriele Tarquini’in üzerindeydi.

Farfus pol pozisyonundan başladığı yarışta, Yvan Muller and Tiago Monteiro’yla yakın bir mücadeleye girişen takım arkadaşı Jorg Muller’e karşı avantaj elde ederek bitişe kadar bu pozisyonunu korumayı başardı. Jordi Gene’nin 7’nci turda yavaşlamasının ardından Tarquini, bu dörtlünün arkasına yerleşerek yarışı 5’nci sırada tamamladı.

Ön taraftaki mücadele 3’üncü turda Tom Boardman’nın Solitude Essas’ta yaptığı kaza sonucu piste giren güvenlik aracı periyoduyla kesildi. Yarışın 8’inci turunda ise son viraj olan R Bend’de yaşanan büyük kaza sonucu kırmızı bayrakla yarış durduruldu.

Felix Porterio virajı geniş alması sonucu bariyerlere çarptı. Ardından da Franz Engstler, Porterio’ya çarparak pist ortasında hareketsiz kaldı. Yerel sürücü Andre Couto’nun da kuvvetli bir şekilde Engstler’in otomobiline çarpması sonucu etrafa yayılan enkaz ve parçalar yarış şartlarını ortadan kaldırarak kırmızı bayrakla yarışın durdurulmasına neden oldu. Kısa bir beklemenin ardından ise yarışın yeniden başlatılmamasına karar verildi.

Böylelikle Tarquini´nin 5’nci olarak kazandığı puanlar hem kendisini sürücüler, hem de SEAT’ı markalar klasmanında şampiyonluğuna taşıdı.

Perşembe ve Cuma günkü antrenman turlarında yaptığı kazaların ardından piste çıkan Tarquini kazandığı şampiyonluğun yanında yeni rekorlara da imza attı. Tarquini hem en yaşlı FIA dünya şampiyonu oldu hem de 127 puanla Dünya Binek Otomobiller Şampiyonası tarihinde bir sezon içinde en fazla puan toplayan isim oldu.

F1’de 1957 sezonunda şampiyonluğa ulaşan Juan-Manuel Fangio’nun rekorunu geliştiren 47 yaşındaki İtalyan pilot ayrıca 1991’de Dünya Spor Otomobiller Şampiyonası’nda mutlu sona ulaşan Teo Fabi’den bu yana bu unvanı elde eden ilk İtalyan oldu.

Tarquini’nin şampiyonluğa erişmesine istikrarlı yarış performansı da katkıda bulundu. Augusto Farfus’un 6, Yvan Muller’in 4 birinciliğine karşın 3 galibiyet etti ancak 24 yarışın 22’sinden puanla ayrılması ona şampiyonluğu getirdi