2012 Scirocco R-Cup Europe’un beşinci yarışı 1-3 Haziran tarihlerinde Avusturya’nın Redbullring, Spielberg pistinde yapıldı. Doğuş Otomotiv- Volkswagen Türkiye sponsorluğunda yarışan Berke Bayındır Volkswagen Scirocco R model aracı ile 26 pilot arasında 4. sırayı aldı. Cuma günü gerçekleştirilen antrenmanlar ile başlayan hafta sonunda Doğuş Otomotiv pilotu Berke Bayındır, ilk antrenman turlarında 6. Sırayı elde ederek iddiasını ortaya koydu.

Cumartesi sabahı güneşin ilk ışıkları ile saat 7.30’da sıralama turlarına başlayan pilotlar beklenmedik bir yağmur yağışı ile karşılaştı. Pistin belirli bölümleri ıslak belirli bölümleri ise kuru olduğu için yağmur lastiği ile çıkmak zorunda kalan pilotların sıralama turları sık sık meydana gelen kazalar nedeni ile 2 kere durduruldu. Pist üzerinde hızlı tur atmak için gerekli boşluğu bulmakta zorlanan Berke Bayındır ancak yarışa 8. Sırada başlama hakkını elde edebildi.

Kuru zemin üzerinde önünde yer alan pilotların birçoğundan hızlı olduğunu bilen Berke Bayındır yarışa atak başladı. İlk turlarda 6. Sıraya kadar yükselen genç pilotun ritmini M.Baurle’nin yoldan çıkması sonucu piste giren güvenlik aracı da etkilemedi. 4 tur boyunca güvenlik aracı arkasında süren yarışa 6. Turda tekrar start verildi ve Berke Bayındır start düzlüğünde yaptığı atak ile Kasper Jensen’i geçerek 5.liğe yükseldi. Çok agresif bir yarış sürdüren Berke Bayındır aracına 10 saniyeliğine 50 HP ekstra güç veren “bas ve geç” sistemini de kullanarak yükselişini sürdürdü. Fakat 4. Sıradaki R.Marthen ile mücadelesinde yarış boyunca 15 kere kullanma hakkı olan “bas ve geç” sisteminin çoğunu bitirince yarışın geri kalan bölümü için dezavantajlı duruma düştü. R. Marthen’i geçerek 4. Sıraya yükselen Berke Bayındır arkasındaki araçların kendisinden daha fazla “bas ve geç” hakkı olması sebebi ile pozisyonunu savunmakta zorluk çekti. Uzun düzlüklere sahip Spielberg pistinde son 2 turda Kasper Jensen, Jakub Litwin ve Fabian Danz’a geçilmekten kurtulamayan Volkswagen Türkiye pilotu Berke Bayındır yarışı 7. Sırada bitirdi.

Haftasonunun ikinci yarışı Pazar günü DTM yarışından hemen sonra yapıldı. Yarışa çok kötü bir başlangıç yapan Berke Bayındır ilk tur sonunda 6. Sıradaydı. Fakat ritmini tekrardan bulan Berke Bayındır önce 5. Sıradaki Jakub Litwin’i sonra da 4. Sıradaki Fabian Danz’ı geçmeyi başardı ve 3.’lük için Lukas Schreirer’i zorlamaya başladı. Bu sırada arkasındaki araçlarında yoğun baskını altında olan Berke Bayındır yarışın son turlarına kadar 4. Sıradaki yerini korudu. Jakup Litwin, Kasper Jensen, Moritz Oestreich, Fabian Danz, Lukas Schreier ve Berke Bayındır’dan oluşan 6.lı grup yarışın son iki turuna kadar tampon tampona bir mücadele gösterdiler ve seyircilere heyecan dolu anlar yaşattılar. Son  tura 4. Sırada giren Berke Bayındır start düzlüğünde Lukas Schreirer’e atak yaptı. Tam bu anda kendisini takip eden Fabian Danz,Moritz Oestreich ve Kasper Jensen start düzlüğünde birbirlerine çarparak araçlarının hakimiyetlerini kaybettiler ve yarışın durmasına sebep oldular. Son turda duran yarış tekrardan başlamadı ve kazadan 1 tur önceki neticeler yarışın 75% bittiği için kurallar gereği yarış sonucu ilan edildi. Böylece Berke Bayındır yarışı son turda büyük baskı altına alıp bir atak yapması muhtemel Lukas Schrirer’in arkasında 4. Sırada bitirdi ve bugüne kadarki en iyi derecesini elde etti. İki yarışı da şampiyona lideri Ola Nilsson kazandı

Yarış sonrasında Berke Bayındır “Benim için iyi bir haftasonu oldu. Sıralama turlarında istediğim neticeyi elde edemedim ve ilk yarışa 8. Sırada başlama hakkını elde ettim. İlk yarışta çok atak bir sürüş sergiledim ve 4. Sıraya kadar yükseldim. Fakat güvenlik aracının girmesi arkamdaki araçları ile oluşturduğum farkın kapanmasına sebep oldu ve yarışın sonunda “bas ve geç” sistemimde kalmayınca yerimi korumakta zorlandım ve 7. Oldum. İkinci yarışta ise çok iyi bir performans sergiledim. Bütün yarış 4-5 pilot ile tampon tampona bir mücadele sergiledim ve yerimi çok iyi korudum. 3. Sıradaki Lukas’ı geçmek için son turu bekliyordum fakat yarışın kaza sonucu bir tur önce bitmesi benim için kötü oldu. Lukas’tan daha hızlıydım ve geçmek için doğru zamanı bekliyordum. Son turda atak yapacaktım fakat olmadı. Yarışı ilk üçte bitirebilirdim ama 4. Olarak da çok önemli puanlar kazandım. Önemli rakiplerimi geride bıraktım bu hafta sonu. Her ne kadar ilk üçe girememek beni üzmüş olsa da aldığım puanlardan mutluyum” dedi.

29 Haziran – 1 Temmuz tarihlerinde Almanya’nın ünlü şehir içi pisti Norisring’de yapılacak sezonun 6. yarışı, Volkswagen Türkiye Facebook sayfasından ve Mobility Channel’dan canlı olarak yayınlanacak.