2012 Scirocco R-Cup Europe’un yedinci yarışı 17-19 Ağustos tarihlerinde Almanya’nın Nürburgring pistinde yapıldı. Doğuş Otomotiv-Volkswagen Türkiye adına yarışan Berke Bayındır Volkswagen Scirocco R model aracı ile 26 pilot arasında 3. sırayı aldı.

Cuma günü gerçekleştirilen antrenmanlar ile başlayan hafta sonunda Doğuş Otomotiv pilotu Berke Bayındır, ilk antrenman turlarında en hızlı zamana imza attı. Cumartesi günü ise Berke beklentilerinin biraz gerisinde kalarak yarışa 6. sıradan başlama hakkını elde etti.

Yarışa atak başlayan Berke Bayındır henüz ilk turun ikinci virajında Jakup Litwin’i geçerek 5. sıraya yükseldi. Yüksek performansını ilerleyen turlarda da koruyan Berke Bayındır 4. sırada bulunan Kasper Jensen’i sıkıştırmaya başladı ve 6. Turda bir pozisyon daha kazanarak 4. sıraya yükseldi. İlerleyen turlarda hem 3. sıraya yükselmek için çaba sarf eden Berke hem de hemen arkasında bulunan Moritz Oestreich’e karşı kendi pozisyonunu korumayı başardı. Yarışın bitimine 7 tur kala aracının kontrolünü kaybeden M.Oestreich, Berke Bayındır’a şiddetli bir şekilde çarptı ve yarış dışı kaldı. Bu temas sırasında Volkswagen Türkiye Pilotu Berke Bayındır’ın aracının arka bölümü ciddi hasar aldı. İlerleyen turlarda Dünya Ralli Şampiyonasında sayısız zafere imza atmış ve yarışa misafir sürücü olarak katılan Sebatien Ogier ile tampon tampona bir mücadele yaşayan Berke Bayındır son tura girilirken hasarlı aracını finish çizgisine kadar getirebilmek uğruna yavaşladı ve yarıştan puan almayacak olan S.Ogier’e geçilerek 5. sıraya geriledi. Son turun içinde temposunu iyice düşüren Berke Bayındır yarışı bu sırada bitirmeyi başardı ve 2. Olan Kevin Abbring ile 4. Olan Sebastien Ogier’in misafir sürücü olarak puan tablosu dışında tutulmaları sonucu yarışı 3. sırada bitirerek podyuma çıktı. Yarışı şampiyonayı lider götüren ve 7 yarışın 6’sını kazanan Ola Nilsson kazandı, Dennis Trebing ikinci oldu. Berke Bayındır aynı zamanda 4 Kere Dünya Ralli Şampiyonu olmuş Juha Kankkunen, 2 kere Dünya Ralli Şampiyonu olmuş Carlos Sainz ve dünyaca ünlü ralli pilotu Markku Allen’i geride bırakmış oldu. Bu sonuçlar doğrultusunda Berke Bayındır şampiyonada 4. sıraya yükseldi. 

Yarış sonrasında podyuma çıkmanın mutluluğunu yaşayan Berke Bayındır “Bir Avrupa Şampiyonası yarışında podyuma çıktığım için çok mutluyum. Bütün hafta benim açımdan çok olumlu geçti. Antrenman turlarında en iyi zamanı elde ettim ve Nürburgring pistinde ne kadar iddialı olduğumu gösterdim. Sıralama turlarında ufak bir hata yaptım, bu da bana birkaç sıraya mal oldu. Yarışa 6 sırada başlıyor olmama rağmen önümdeki pilotları geçebilecek sürate sahip olduğumu biliyordum. Hemen ilk turdan itibaren atak bir sürüş sergiledim ve önce J.Litwin’i sonra da K.Jansen’i geçtim. Bütün bu turlar boyunca çok rahat bir sürüş sergiledim. Hem aracımı yormadan yarışın sonu için iyi bir durumda tutmayı başardım hem de 2 pozisyon kazandım. Arkamdaki pilotların da hiçbiri beni zorlayamıyorlardı; fakat M.Oestreich bütün sezon boyunca defalarca yaptığı hatalardan birini tekrarladı ve beni geçmesine imkan olmayan bir noktada oldukça geç bir fren yapıp şansını denedi. Bunun sonucunda virajın girişinde büyük bir sürat farkı ile bana arakdan çarptı ve hem kendi yarışını sona erdirdi hem de benim aracıma büyük hasar verdi. Bu turdan itibaren süratimi korudum ve 2. sıraya yükselmek olan planımı aracım yolda kalmadan yarışı bitirmek olarak değiştirdim. Yarışın bitmesine 7 tur vardı ve yaklaşık 4-5 saniye arkamda Sebastien Ogier vardı ve onun da 4-5 saniye arkasında şampiyonadaki en ciddi rakiplerimden biri J.H.Ubben vardı. Sebastien’ın puan almayacak oluşu beni biraz olsun rahatlattı ve ikimiz yarışın son turuna kadar seyircilere çok güzel bir mücadele izlettirdik. Arkamda dünyanın en önemli ralli pilotu vardı ve aracımdaki hasarlara rağmen aradaki farkı koruyabiliyordum. Son tura girdiğimizde daha fazla risk almamaya karar verdim ve start düzlüğünde iyice yavaşlayarak Sebastien’in atağına karşılık vermedim. Belki bir sıra kaybetmiştim ama puan almayan birisinin gerisine düşmüştüm ve asıl rakibime karşı kendimi güvene almıştım. Yarışı bu şekilde bitirdim ve podyumda kendime yer buldum. Bu yılki en büyük hedefim podyuma yükselmekti ve bunu da başarmış oldum. Şimdi önümüzde 3 yarış kaldı ve bu yarışların hepsi benim tarzıma çok uygun pistlerde. Şampiyonada 4. sıraya yükseldim. Çok güzel bir hafta sonuydu, artık önümüzdeki yarışlarda da podyuma çıkarak şampiyonayı ilk üç sıra içinde bitirmeye çalışacağım.” dedi.

14-16 Eylül tarihlerinde Almanya’nın Oschersleben pistinde yapılacak Sezonun 7. yarışı, Volkswagen Türkiye Facebook sayfasından canlı olarak yayınlanacak.