Türkiye Ralli Şampiyonası´nın sekizinci ayağı olan ve Ankara Otomobil Sporları Kulübü (ANOK) tarafından 14–15 Ağustos tarihlerinde organize edilen 37. Hitit Rallisi Castrol Ford Team Türkiye sürücüsü Yağız Avcı´nın galibiyetiyle sona erdi.

Bolu halkının yoğun ilgi gösterdiği yarış, cumartesi akşamı Valilik Meydanı´ndaki sembolik startla başladı. Ardından ralli otomobilleri, Karaçayır mevkiinde oluşturulan özel seyirci etabına (Lunapark) giderek yarışın ilk özel etap startını aldılar. TRT Spor ve TRT 3´den de canlı yayınlanan etap Bolu halkı kadar, televizyon başındaki izleyicilerin de beğenisini kazandı.

Özel seyirci etabının galibi 1dk 21.5 saniyelik derecesiyle Fiesta S2000 pilotu Yağız Avcı olurken, genç sürücü hafta sonuna da güçlü bir başlangıç yapmış oldu. Dokuz etabın koşulacağı Pazar günü, sabah 9:23´te start alan Kızık etabı ile başladı. Kızık etabında Yağız Avcı yine en iyi zamana imza atarken en yakın rakibi ST Racing pilotu Serkan Yazıcı oldu.

Üçüncü özel etabın güvenlik gerekçesiyle normal etaba çevrilmesinin ardından dördüncü etaba giden pilotlar yarışın ilk kısmını tamamlayıp şehir merkezindeki servis alanına geldiler.

İlk kısım sonunda Bonus Parkur Racing pilotu Mitsubishi EVO X ile yarışan Ercan Kazaz lider grubun gerisinde, üçüncü sıranın sahibi olarak servis alanına geri döndü. Şampiyona klasmanında ikinci sırada bulunan iddialı isimlerden Burak Çukurova-Aykan Alakoç dördüncü özel etapta meydana gelen fren problemi ile oldukça zaman kaybederek günün geri kalanında dördüncülük için mücadele etmeye başladılar.

Sıcak bir havada yapılan yarışın ikinci kısmı pilotları dayanıklılık ve performans açısından zorlamaya başladı. En iyi etap zamanlarını yine Yağız Avcı-Bahadır Gücenmez ve Serkan Yazıcı- Kaan Özşenler ikilileri yaparken, üçüncülük pozisyonu için çekişen isimler iki takım arkadaşı olan Fatih Kara ve Ercan Kazaz idi. Ercan Kazaz-Serdar Kurbanzade ekibi yedinci özel etapta meydana gelen benzin pompası arızası ile yarışa veda etmek zorunda kalınca podyumun ilk üç basamağı büyük ölçüde belirlenmiş oldu. Üçüncü ve son kısımda klasmanda bir değişiklik olmayınca Bolu´da düzenlenen 37. Hitit Rallisi´nin genel klasmanda ilk üç sıra şu şekilde oluştu:

1-Yağız Avcı, Bahadır Gücenmez – Castrol Ford Team Türkiye: 55dk 10sn
2-Serkan Yazıcı, Kaan Özşenler – ST Racing: 55dk 47.4sn
3-Fatih Kara, Bilge Ayan – Bonus Parkur Racing: 57dk 2.6sn

Genç Pilotlar Birinciliği kategorisinde Murat Bostancı, Özen Özer ve Burcu Burkut Erenkul arasındaki mücadelede Bonus Parkur Racing pilotu Özen Özer – Bora Arabacı ikilisi rakiplerine geçit vermedi ve kendi klasmanını birinci bitirip genel klasmanda dokuzuncu sırada yer aldı. Bu başarısıyla beraber Özen Özer, puan durumunda lider olan Murat Bostancı ile puan farkını iki puanın altına düşürmeyi başardı.

Yarışın en hızlı bayan pilotu Serpil Pak olurken, Bayan co-pilotlar kupasının sahibi, rakiplerinin co-pilotları Hülya Morgil, Merve Hasbay, Ceren Ergün ve Damla Şakir’in önünde yer alan Ünal Şenbahar’ın yardımcı pilotluğunu üstlenen Emire Cantürk oldu.

30 yaş üzeri klasik ralli otomobillerine açık Historic Rally klasmanında ise Bonus Parkur Racing adına yarışan Kemal Gamgam-Birol Otağ ikilisi Ford Escort MKII ile iki buçuk dakika farkla rahat bir birincilik kazandı. Demir Berberoğlu-Taner Oylukan ikilisi Renault 12’leriyle beraber ikinci olurken, onları yaklaşık iki dakika geriden Fiat 131 ile yarışan Evren Ünver-Gürhan Pizan ikilisi Fiat 131 ile izledi.

41 otomobilin katıldığı Ankara Otomobil Sporları Kulübü ANOK tarafından organize edilen yarış sonunda 34 otomobil finişe ulaştı.

Yarış sonunda konuşan ANOK başkanı Meriç Demiralp şunları söyledi: “Ankara Otomobil Sporları Kulübü olarak 37. Hitit Rallisi´ni başarı ile organize ettiğimiz için çok mutluyuz. Başta Bolu Valiliği ve Bolu Belediyesi olmak üzere yarışımıza destek veren tüm yerel idareye teşekkür ederiz. İkinci kez Bolu´da düzenlediğimiz Hitit Rallisi´ni Bolu halkı da sahiplenmiş durumda… Seneye yine burada olmayı planlıyoruz. Ayrıca izlettirdikleri sportif mücadele ve başarıları için tüm sporcuları kutluyorum.”