Avrupa Ralli Şampiyonası (ERC) 16-18 Nisan tarihleri arasında koşulan Rally 1000 Miglia ile başladı. 79 aracın start aldığı ERC’nin ilk ayağında 46 araç finişe ulaşabildi.
Asfalt karakterli 13 özel etaptan oluşan Rally 1000 Miglia’da ilk gün 92.59 km, ikinci gün ise 113.04 km.. toplamda ise 205.63 km özel etap koşuldu. Rallinin tamamı ise 846.39 km’den oluştu.
Yarış boyunca aralıklarla bastıran yağmur ekipleri zorlasa da bu yıl 33’üncüsü koşulan Rally 1000 Miglia nefes kesen bir mücadeleye sahne oldu. Montichiari’de kurulan servis alanı da iki gün boyunca meraklıların akınına uğradı.
33. Rally 1000 Miglia’da finişe ilk ulaşan isim Fiat Grande Punto S2000 ile yarışan G.Basso-M.Dotta oldu. İkincilik Peugeot 207 S2000 ile yarışan R.Travaglia-L.Granai’nin olurken Peugeot 207 S2000 ile yarışan T.Cavalliani-F.Sauro ise üçüncülüğü kazanan ekip oldu.
16-18 Nisan tarihleri arasinda Italya’nin Garda gölü civarındaki etaplarda gerçekleştirilen İtalya Asfalt Şampiyonası’nın ve Avrupa Ralli Şampiyonası’nın ilk yarışı olan 1000 Miglia rallisi bu sene bir Türk ekibi ağırladı. 2000 cc motorlu Renault Clio otomobillerin yarıştığı A7 sınıfında (R3C) mücadeleye ortak olan Türk ekip, Burak Çukurova- Aykan Alakoç ikilisi idi. Yarışın ilk gününden itibaren koşulan etaplarda Clio Trophy’deki yüksek kompetisyonun da yardımıyla asfalt tecrübesini arttırmayı hedefleyen Burak Çukurova, temkinli bir tempo ile yarışa başladı.
Yarış Perşembe akşamı gerçekleştirilen süper seyirci etabi ile başladı. Süper seyirci etabında organizasyon farklı bir uygulama yaptı ve bir yarış otomobili parkuru tamamlamadan arkadakine start vererek pistte birden fazla otomobilin ayni anda yarışmasına müsade etti. Bu her ne kadar pilotlar için konsantrasyonu zorlasa da tribünleri dolduran binlerce seyirci için keyifliydi.
Cuma günü 1000 Miglia’nın zorlu etaplarında gerçek yarış kuru zeminde başladı. Üç etabın ikişer kere geçilmesi ile gerçekleştirilen gün, tutunan asfaltı ve dar yolları ile Burak Çukurova için yeni ve farklı bir tecrübeydi. İki kere spin atan Çukurova otomobile hasar vermeden ama biraz zaman kaybetmiş olarak Clio Trophy’de ilk günü 9. sırada tamamladı.
Cumartesi günü ekipleri etaplarda yağmur bekliyordu. Özellikle ilk loop’un son iki etabını siddetli yağış altında geçen Burak Çukurova-Aykan Alakoç ikilisi spin atarak yaklaşık 15 sn zaman kaybetmesine ve yağmurlu etaplardaki tecrübesizliğine rağmen güzel zamanlar yaptı.
SS10 ve SS13. Etap olan ve yarışın en zorlu etabı olarak bilinen Cavallino’da Burak Çukurova genel klasmanda 23. zamanı yaparak güzel bir başarıya imza attı. Yarışın son etabına kadar mücadeleden kopmayan ekip Clio Trophy’deki sıralamasını yarış sonunda yedinciliğe çıkardı ve genel klasman 30.su olarak finiş gördü.
Avrupa Ralli Şampiyonası’nın ikinci ayağı 1-3 Mayıs tarihlerinde koşulacak olan Istanbul Rally olacak. İstanbul Rally ile ilgili detaylı bilgi ve tüm gelişmeler yarışın resmi sitesi olan www.istanbulrally.org‘dan takip edilebilir.