Türkiye Pist Şampiyonası’nda sezonun ilk yarışları zorlu mücadelelere sahne oldu. Körfez Yarış Pisti’nde yapılan iki ayrı yarışta da Porsche GT3 ile Ümit Ülkü, rakiplerinden önce damalı bayrak altından ilk sırada geçmeyi başararak günü çifte zaferle kapattı. Ülkü, iki yarış zaferi sonrasında Türkiye Pist Şampiyonası Maxi Grup’ta da liderliğe yükseldi.

İstanbul Motor Sporları Kulübü (IMK) tarafından düzenlenen sezonun ilk pist yarışlarını değişken hava şartları olumsuz yönde etkiledi. Pazar günü öğleden sonra yapılan ilk yarışın tamamlanmasından çok kısa bir süre sonra başlayan ve zaman zaman dolu şeklinde yağan yağmur, hem yarışların aksamasına ve özel kupa yarışlarının iptaline, hem de günün ikinci şampiyona yarışının ıslak asfaltta yapılmasına neden oldu.

İzmirli Ümit Ülkü, Porsche GT3’ü ile yeni sezon öncesi yaptığı sıkı antrenmanların sonucunu henüz ilk yarış gününde gördü. Her iki yarışta da pole pozisyonda start almamasına karşın, 15’er turluk mücadelelerin son turlarında yaptığı ataklarla önce yarış liderliğini ele aldı, ardından bu liderlikleri finişe taşımasını bildi.

İlk yarışta Porsche GT3 ile Cenk Ceyişakar 2’nci, BMW ile Aytaç Biter 3’ncü; ikinci yarışta ise Porsche GT3 ile Can Çoker 2’nci Opel Corsa ile Berke Bayındır 3’ncü oldular. İlk yarışta Aytaç Biter, ikincisinde ise Berke Bayındır, aynı zama Süper Grup 1’nciliklerini kazılar.

Yarışların ödül töreni pistte yapıldı. 13 Otomobilin katılığı ilk yarışı 11, 11 otomobilin start aldığı ikinci yarışı ise 9 otomobil tamamlayabildi. Günün programına göre, sağanak yağışın etkili olduğu sırada yapılması gereken Safari Kupası ve GT Cup’ın ikinci yarışları, organizatörlerinin kararıyla ileriki haftalara ertelendiler. Türkiye Pist Şampiyonası’nın ikinci yarış haftası 28-29 Haziran’da yine Körfez’de yapılacak.

Ümit Ülkü; “Şampiyonluk için yarışıyorum”

Sezonun ilk yarışı çok güzel ve heyecanlı geçti, rakipler de çok iyi hazırlanmışlardı. Ben, şahsen çok zevk aldım; finişe kadar dişe diş ve çok çekişmeli geçti. İlk yarışa ikinci sırada başladım ama şika yoldan çıkarak üçüncülüğe geriledim. Daha iyi olduğum virajlarda zaman kazanıp önce ikinciliği geri aldım, ardından da birinciliği elde ettim. Şampiyonluk için yarışıyorum. Sezonun başında gelen bu başarılar bizi fazlasıyla motive etti. Emeğimizin karşılığını aldık. Bundan sonrasında daha fazla sorumluluklar bekliyor bizi, daha çok çalışıp yine başarılı olmak için uğraşacağız.

İkinci yarış öncesi yağan yağmur beni de fazlasıyla tedirgin etti. Yağmur lastiklerimiz yoktu; yarışın yapılıp yapılmayacağı kararını bekledik. Starttan sonra ise hava şartları yeniden lehimize döndü ve asfalt hızla kurudu. Biz slicks takmıştık, hepimiz eşit lastiklerle piste çıkmış olduk.
İkinci yarışta kural gereği 6’ncı sırada start aldım ama henüz düzlükte iki rakibimi geçtim.

Her turda pist biraz daha kurudukça, biz de daha çok hızlık. Özellikle ikinci yarışta ikinci olan rakibim çok iyi yarıştı. O’nu, ancak finişe iki tur kala, start düzlüğünün başında geçtim. Benim için güzel ve heyecanlı bir gün oldu, geçen yılın Maxi yarışlarından çok daha güzel ve başa baş bir mücadele sergilendi. 2’de 2 yapıp Körfez’den lider ayrıldık. Liderliğe alışıldı mı bırakmak zordur derler, umarım bundan sonraki yarışlarda da liderliğimiz sürer.

Türkiye Pist Şampiyonası 1’nci Ayak (Körfez Pisti, 25.05.2008)
Dr (No) Pilot Otomobil Grup Zaman
1. Yarış Klasmanı
1 (14) Ümit Ülkü Porsche GT3 Maxi 12.39.168
2 (83) Cenk Ceyişakar Porsche GT3 Maxi 12.39.801
3 (21) Aytaç Biter BMW Süper 12.40.342
4 (22) Berke Bayındır Opel Corsa Süper 12.41.289
5 (8) Can Çoker Porsche GT3 Maxi 12.50.224
6 (2) Murşit Unat Renault Maxi 13.12.990
7 (24) Alptekin Işıkalp Opel Corsa Süper 13.13.133

2. Yarış Klasmanı
1 (14) Ümit Ülkü Porsche GT3 Maxi 13.51.207
2 (8) Can Çoker Porsche GT3 Maxi 13.51.407
3 (22) Berke Bayındır Opel Corsa Süper 13.52.231
4 (21) Aytaç Biter BMW Süper 13.53.019
5 (24) Alptekin Işıkalp Opel Corsa Süper 14.14.142
6 (27) Mehmet Berkel Renault Clio Süper 14.43.864
7 (83) Cenk Ceyişakar Porsche GT3 Maxi 14.52.822