Türkiye Pist Şampiyonası 6. Ayak Yarışları 09-10 Kasım’da İzmir Park’ta koşuldu. Ülkü Motorsport, Borusan Otomotiv Motorsport ve Loft Oil T-Max Racing Team takımları pilotları arasında yaşanan şampiyonluk mücadelesi sezonun son yarışında büyük çekişmelere sahne oldu.

Cumartesi günü antrenmanlar ve sıralama turlarıyla başlarken önce Can Artam’ın pist rekoru kırması ve ardından sıralama turlarında Ümit Ülkü’nün 53.445’lik derecesiyle kırılması zor bir rekora imza atması yarışın ne kadar çekişmeli geçeceğini gösteriyordu. Günün ilk yarışı Süper Grup ile başlarken ETCC’de yarışan İsviçreli misafir pilot Peter Rikli ve Honda Type-R yarış aracı yoğun ilgi gördü. Yarış boyunca mücadelenin devam ettiği Süper Grupta Honda Type-R ile Peter Rikli birinci, aynı araçla Ümit Ülkü İkinci, BMW 3.20 ile Kaan Gürgenç üçüncü oldu. Süper Grubun ardından Maxi grup ile günün en çekişmeli yarışına start verildi. Yarışı Porsche GT3 aracı ile Ümit Ülkü birinci bitirirken, Can Artam BMW M3 ile ikinci, Adem Seçilmiş Porsche GT3 ile üçüncü oldu.

Pazar günü Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk için saat 09:05’te saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başladı. Tüm pilot ve yarışta görevli ekibin tam kadro olduğu bu duygusal ve anlam yüklü anma törenin ardından Süper Grup 2. Yarışa start verildi. Süper Grup’ta 3 takımdan toplam 9 pilot yarıştı. Arka sıralardan start alan Peter Rikli ikinci yarışta da birinciliği almayı başardı. İlk yarıştaki gibi ikinciliği Honda Type-R ile Ülkü Motorsport’tan Ümit Ülkü kazanırken, üçüncülüğü Borusan Otomotiv Motorsport’un tecrübeli pilotu Aytaç Biter aldı.

Günün 2. yarışı Dizel ve 1600 Grup Yarışı’ydı. Dizel Kategorisi’ndeki kıyasıya rekabette yıldız isim, tek bayan pilot Onur Karakaş’tı. Dizel Grup’ta birinciliği Ülkü Motorsport’tan Berk Ulu, ikinciliği Loft T-Max Racing Team’den Ahmet Efe Hatunoğlu ve üçüncülüğü ise Ülkü Motorsport Takımı’ndan Galip Atar aldı. 1600 Kategorisi Yarışları’nda birinciliği Ülkü Motorsport’tan Egemen Çivicioğlu ve yine aynı takımdan ikinciliği Mehmet Yeğen elde etti.

Günün son ve en çekişmeli yarışı şüphesiz Maxi Grup 2. yarışıydı. Cumartesi gerçekleştirilen ilk yarış derecelerine göre tersten startta yer alan tecrübeli pilotlar, start anı itibarıyla ilk sıradaki yerlerine geçebilmek için müthiş bir mücadeleye girdiler. Bu mücadelede Borusan Otomotiv Motorsport’tan Can Artam’ın, Bilal Saygılı’yla teması sonucu, spin atan Bilal Saygılı’ya Ümit Ülkü’nün  çarpması sonucu bu iki isim aracındaki hasar yüzünden yarışa erken veda etmek zorunda kaldı. Kaza sonrası Can Artam’ın yarışa dönme çabaları sürerken, Artam komiserler kararı ile diskalifiye edildi. Maxi Grup 2. Yarışı’nda Ülkü Motorsport’tan genç yetenek Ali Özerinç damalı bayrağı gören ilk pilottu. İkinci aynı takımdan Adem Seçilmiş olurken üçüncülüğü de takım arkadaşı Ahmet Mutlubaş aldı.

Takımlar Şampiyonluğu için puan hesabı ile start alan Borusan Otomotiv Motorsport pilotları da, 3 ikincilik ve 1 üçüncülük kupası alarak ihtiyacı olan puanları topladı. Son yarışa 16 puan önde başlayan Borusan Otomotiv Motorsport, bu avantajını kaybetmedi ve şampiyonayı rakiplerinin önünde tamamlayarak 2009 ve 2011 sezonlarında olduğu gibi 2013 sezonunu da Türkiye Pist Takımlar Şampiyonu olarak tamamladı. Aytaç Biter’in BMW 320si ile Süper Grup yarışındaki 56,885’lik derecesi ile grubun en hızlı tur zamanını elde edereken, Can Artam’ın BMW M3 GT ile 55,049’luk derecesi ise Maxi Gruptaki en iyi ikinci zaman olarak kayıtlara geçti.    

Dereceye giren sporculara ödüllerini; İzmir İl Gençlik Spor Müdürü Metin Kaplan, TOSFED Başkanı Metin Çeker ve TOSFED Genel Sekreteri Mete Bayrakçı takdim ettiler. Kısa bir konuşma yapan TOSFED Başkanı Metin Çeker, otomobil sporlarına verdiği destek ve kazandırdığı yeni isimlerden dolayı Ümit Ülkü’ye teşekkür etti.