Peugeot, küresel olarak etkileri oldukça hissedilen zorlu ekonomik koşullara rağmen, Dayanıklılık (Endurance) yarışlarına üst düzeyde katılımını ve ürünlerinin sportif etkinlikler vasıtasıyla tanıtılmasına yönelik bütün sportif programlarını 2009´da da aynen sürdürmeyi kararlaştırdı.

Mevcut kriz, Peugeot yönetimini, PSA Grubu bünyesinde sinerjiler geliştirmeye yöneltti ve bu hedef doğrultusunda Peugeot Sport´un başına Olivier Quesnel getirildi. 2008 sezonunda 908HDi FAP son derece iyi bir performans göstermiş, üstünlüğünü Le Mans Series´deki 5 yarışın 4´ünü kazanarak kanıtlamıştı.

Yeni sezon için Peugeot Sport ekibi, tüm çalışmalarını ara vermeden sürdürdü ve öncelikli olarak Le Mans´da birinciliği ellerinden kaçırmalarına neden olan noktalar üzerinde çalıştı.

Bu çerçevede, aracın “çekiş kontrolü” maksimize edildi, radyatörlerin kirlenmesi azaltıldı, mekanikler tarafından tekerleklerin değiştirilmesini kolaylaştırmak üzere tekerleklerin montaj biçimi geliştirildi ve son olarak çabalar 908´in yeni ACO yönetmeliğine uyumu üzerinde yoğunlaştırıldı.

Bilindiği gibi, yeni yönetmelik, otomobillerin performanslarını belirgin şekilde azaltma amacına yönelik olarak hazırlandı.

Peugeot Sport, Dayanıklılık yarışlarının ilk iki yılındaki performanslarıyla güven veren Anthony Beltoise, Sébastien Bourdais, David Brabham, Marc Gené, Christian Klien, Pedro Lamy, Nicolas Minassian, Franck Montagny, Stéphane Sarrazin ve Alexander Wurz ile yarışlara katılacağını ifade etti.