Subaru pilotu, asfalttaki başarısını toprakta da sürdürdü.Subaru pilotu Ercan Kazaz, asfalttaki başarısını toprakta da sürdürdü ve sezonun dördüncü revusu olan İstanbul Rallisi’nde 1’nci olarak, hem şampiyonadaki liderliğini korudu hem de bu rallinin 27 yıllık kazananlar listesine ilk kez adını yazdırdı. Kazaz, ikinci olarak başladığı ikinci ayakta ilk üç etaptan sonra liderliği ele aldı ve İstanbul Park’taki servis alanına lider olarak geri döndü. Rallinin son ayağında yer alan etaplarda da en iyi zamanları yaparak finişe yine lider olarak gelen Kazaz, 2002 Anatolian Rallisi’nden sonra topraktaki ilk zaferini İstanbul Rallisi’nde elde etti.İstanbul Otomobil Sporları Kulübü (İSOK) tarafından düzenlenen İstanbul Rallisi, cumartesi günü saat 14’te İstanbul Park’ta verilen startla başladı. 57 otomobilin parkura çıktığı rallide, ilk ayakta geçilebilen üç etap sonunda Ford Rally Sport pilotu Mehmet Besler ilk günü lider olarak tamamladı. O’nun 10.2 saniye ardından ilk günü 2’nci sırada tamamlayan Subaru Türkiye pilotu Ercan Kazaz, Subaru Impreza’sı ile ikinci güne de hızlı başladı.Rallinin ikinci ayağında yer alan ilk dört etaptan üçünde rakiplerinden daha hızlı zamanlar yapan Kazaz, gün arası servise lider olarak geldi. Rallinin üçüncü ve son ayağında da zirvede değişiklik olmadı ve son dört etaplarda da en iyi zamanları yapan Ercan Kazaz, İstanbul Park’taki finiş tak’ından ilk geçen pilot olarak bu sezonki başarılarına bir yenisini daha ekledi. Ford Rallye Sport pilotu Mehmet Besler ise, rakibinin ataklarına karşılık vermekte zorlı ve 2’ncilğe razı oldu.İlk gün yağışların zeminini bozmasından dolayı iptal edilen 4’ncü etabın iki ve üçüncü ayakta sorunsuz bir şekilde geçilmesi ile rallideki mücadelenin rengi hayli değişti. 21 km ile rallinin en uzun etabı olan Kirazpınar’da pek çok pilot sıkıntı yaşadı. 17 Kapı numaralı Mitsubishi’si ile Cenk Ceyişakar, etabın 20’nci km’sindeki su geçişinde takla atarak yarış dışı kaldı. Bu uzun etapta lastik patlatan pek çok pilot ise, rakipleri tarafından etap içerisinde yakalığı için finişe tampon tampona gelerek ilginç görüntülere neden oldular.Güne grup N 2’ncisi olarak başlayan Hakan Dinç, rallinin 7’nci etabında Subarusu’nun, lastik patlattıktan sonra fren sorunu yaşaması üzerine yarışı bıraktı ve 8’nci etaba girmeyerek servis alanına geri döndü. İlk günü bayanlarda lider olarak tamamlayan İSOK pilotu Burcu Çetinkaya, 7’nci etapta lastik patlatıp üstünde yürümek zorunda kalınca yarış veda etti ve bu sezon ilk kez bayanlar kupasını rakiplerine bıraktı. İstanbul Rallisi’nde bayanlar kupası Serpil Pak’ın oldu.Fiat pilotu Volkan Işık, Fiat Punto’su ile rallinin ilk etabında ele aldığı Süper 1600 liderliğini rallinin son etabına kadar korudu ve bu sezon peş peşe dördüncü kez Süper 1600 zaferine imzasını attı. Takım arkadaşı Hamdi Ünal ise, Palio’su ile S1600’de 2’nci olarak takımına değerli puanlar kazırdı. S1600’ün 3’ncülüğünü Opel Performans pilotu Yağız Avcı elde etti.Mitsubishi Lancer ile yarışan Güven Bostancı, kariyerinde ilk kez 1’ncilik elde ederek grup N kupasını kazı. Grup N’de 2’nciliği Kıbrıslı Hasan Özseyhan, 3’ncülüğü ise Tansel Üründül elde ettiler. Genç Pilotlar Kupası ise, Ford Rallye Turkey pilotu Emre Yurdakul’un oldu.Dün start alan 57 ekipten 34’ünün tamamlayabildiği rallinin ödül töreni İstanbul Park’ta yapıldı. Subaru Türkiye pilotu Ercan Kazaz, İstanbul zaferinden sonra Türkiye Ralli Pilotlar Şampiyonası’nda liderliğini korudu.