29-30 Mayıs tarihlerinde Artvin’deki 1.985 metrelik Genya Dağı’nda gerçekleştirilen ‘Everesting’ tırmanışı, zorlu yol, iklim ve coğrafi koşullara rağmen 4 saat 20 dakika 25 saniye 42 saliselik bir sürede başarıyla tamamlandı. Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu’nun (TOSFED) denetiminde gerçekleşen, duayen otomotiv gazetecisi ve Autobest Jüri Üyesi Okan Altan, Fiat Motor Sporları’nın resmi pilotu Fatih Kara, Artvin’de bulunan 1.985 metrelik Atabarı Kayak Merkezi’nin üstündeki Genya Dağı’na tek seferde, 5 kez tekrar yaparak tırmanmayı başardı.

‘Everesting’ meydan okuması Dünyada ilk kez önden çeker standart bir otomobil ve standart lastiklerle gerçekleştirilirken, Pirelli Cinturato All Season SF2 lastiklerle donatılan Fiat Egea Cross araçlar, proje kapsamında 8.848 metrelik Everest Dağı’na eşdeğer yükseklikteki rotayı başarı ile tamamladı. Everesting tırmanışının ardından Atabarı’nda düzenlenen ödül töreninde Artvin Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, Spor Faaliyetleri Şube Müdürü Mehmet Başköylü, Okan Altan ve Fatih Kara’ya ödüllerini takdim etti.

‘Everesting’ tırmanışı için 50 keskin viraja sahip 24 kilometre uzunluğunda bir rota belirlendi. Türkiyede bir ilk olarak standart otomobille Artvin şehir merkezinden, Genya Dağı’na tırmanış ve iniş sürüşleriyle gerçekleştirilen zorlu dayanıklılık testinde her hava ve zemin koşulunda güvenli sürüş deneyimi sunan Cinturato All Season SF2 dört mevsim lastikler, tek yönü ortalama saatte 49,6 kmlik optimum tırmanma hızıyla test edildi. Soğuk iklimlerde dik tırmanışlar ve aşırı sıcaklıkların otomobillerde lastiklerin önemini ortaya çıkardığı göz önüne alınırsa, ‘Everesting’ Challenge için, tırmanışta ve inişte yaklaşık 8 kilometrelik meskun mahal geçişleri 50 ile 90 km/h hız aralığında geçildi. Cinturato All Season SF2 dört mevsim lastikler, Genya Dağı’nın zirvesine 5 kez arka arkaya başarıyla çıkarak, üstün dayanıklılık, performans, yol tutuş ve güvenlik iddiasını kanıtladı. Ayrıca, tırmanma süresi boyunca Artvin şehir merkezinden Atabarı Kayak Merkezi yönündeki yollar trafiğe kapatıldı ve 216 kmlik, 2 gün süren mücadelenin her anı farklı açılardan videoya çekildi.

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu Başkanı Eren Üçlertoprağı, zorlu tırmanış için “Şu anda tüm ülkelerde en zorlu sportif etkinlik olarak kabul edilmeye başlanan ‘Everesting’, dünyada ilk kez önden çeker standart bir otomobil ve standart lastiklerle federasyonumuz denetiminde gerçekleştirildi. Fiat ve Pirelli gibi iki büyük markanın desteklediği bu tırmanışın hiç durmadan gerçekleştirmesiyle, Everesting Challenge rekoru da kırıldı. Bu etkinliğe desteklerinden dolayı, Artvin Valiliği, Artvin Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, Artvin Orman Bölge Müdürlüğü, Artvin Belediye Başkanlığı, Artvin İl Emniyet Müdürlüğü, Artvin İl Özel İdaresi, Artvin İl Jandarma Komutanlığı ve Artvin halkına teşekkür ederiz” dedi.

Pirelli Cinturato lastik ailesinin odağında 70 yıldan uzun zamandır ‘güvenlik’ ve ‘verimliliğin’ yer aldığını vurgulayan Pirelli Türkiye CEO’su Gian Paolo Gatti Comini, “Cinturato ailemizin en yeni üyelerinden SF2 All Season lastikler, yıl boyu karşılaşılan her türlü sürüş koşullarında sınıfının en yüksek performansını sergiliyor. Bu durum, yeni Cinturatonun önde gelen Alman test kurumu TÜV SÜD tarafından Performance Mark(1) (Performans İşareti) almaya layık bulunmasıyla da teyit edildi. Pistlerdeki tecrübesini yollara taşıyan Pirellinin 150 yıla yaklaşan köklü mirasıyla geliştirdiği lastikler, bugün 3600’den fazla üreticinin OEM homologasyonunu elde etmiş durumda bulunuyor” diye konuştu.

 Bir otomobille üstündeki lastiklerinin kullanım performans sınırlarını zorlamak için “Everesting” denemesini başlattıklarını belirten otomotiv gazetecisi Okan Altan ise, “Artvinde Çoruh kıyısındaki 190 metrelik rakımdan, Genya zirvesine doğru 1.985 metreye tırmandık ve durmadan dönüp yine start noktamıza inip, yine 1.795 metre irtifa kazanmak için tırmanışa devam ettik. Kazandığımız bu irtifaları üst üste 5 kez tekrarlayıp Everest Dağı’nın zirve yüksekliği olan 8.848 metreye ulaşmış, hatta 127 metre bile geçmiş olduk. Pirelli Cinturato All Season SF2, sürüş güvenliğini ve çok yönlülüğü en üst düzeye çıkarmak için hem hamurdan hem de sırt yapısından yararlanan ‘uyumlu sırt deseni’ sistemiyle bu meydan okumada bize önemli fayda sağladı. Özellikle, dört mevsim lastiklerin sırt deseni ve hamuru, gerek ıslak gerek kuru zeminde düşük ve yüksek hava sıcaklıklarında oldukça iyi performans sergileyerek, çok yönlü kullanım için beklediğimiz performans ve dayanıklılığı sağladı” diye konuştu.

Fiat Marka Direktörü Altan Aytaç ise zorlu ve bir o kadar da keyifli geçen hafta sonu sonrasında tüm ekibe teşekkürlerini sundu. Aytaç “Tofaş’ın 50 yılı aşkın üretim yolculuğunda bir dönüm noktası olan Fiat Egea, 2015 yılı sonundaki lansmanından bu yana toplamda 300 bin adetlik satış rakamıyla ülkemizin en çok tercih edilen modeli oldu.  Bu yılın başı itibariyle yenilenen Egea ailesi ve model gamına eklenen Egea Cross, ürün özellikleri, sınıfının en üst seviyesindeki sürüş destek sistemleri ve bilgi-eğlence teknolojileriyle, aynı zamanda ulaşılabilir olmasıyla tüketicilerin beğenisini kazanmaya devam ediyor. Bizler, Fiat markası ve Fiat Motor Sporları ekibi olarak, Pirelli ve değerli otomobil gazetecisi Okan Altan ile gerçekleştirilen bu özel projede yer almaktan ötürü mutluyuz. Fiat Motorsporları’nın tecrübeli pilotu Fatih Kara’nın da pilotajıyla; Egea Cross zirveye oynadığını bir kez daha ispatladı. Bu oldukça sert ve kırıcı tırmanış parkurunda Tofaş’ta geliştirilen ve üretilen ilk crossover olan Egea Cross’un dayanıklılığını da bu sayede bir kez daha görmüş olmaktan memnunuz” diye konuştu.