Şampiyona için düşünülen yenilikler, WRC’de söz sahibi olan tüm gruplar tarafından ileriye doğru atılmış büyük bir adım olarak değerlendirildi. Bu, aynı zamanda spor için yepyeni bir dönemin de başlangıcı olacak.

Önümüzdeki yıllarda WRC’nin zengin tarihçesi ve mirasının getirileriyle birlikte, sporun hızla değişen medya ve finans dünaysına adapte edilmesi hedefleniyor.

FIA Başkanı Max Mosley, “Dünya Ralli Şampiyonası’nın pozitif yönde ilerlediğini görmekten büyük bir mutluluk duyuyorum. Planlanan geliştirme ve promosyon çalışmalarıyla birlikte, dünya çapındaki sporu daha geniş ve sağlam temellere oturtabileceğiz.” Yorumunu yaptı.

WRC’nin küresel promotörü ISC’nin başkanı Neil Duncanson ise şunları söyledi: “Spordaki tüm ana gruplar, bu noktaya gelebilmek için çok çalıştı. Bu planla, bize seriyi geliştirmemiz için sağlam bir platform yaratmanın yanı sıra, önümüzdeki yıllarda fanlar, medya, takımlar ve organizasyonlar için yapılacak çok özel çalışmaların da başlangıcı olacak.”

Takvim, teknik yönetmelikler ve organizatörlere tanınan esneklikler sayesinde, her rallinin sıra dışı karakteri daha da belirgin hale gelecek ve gelecek için çalışmalar başlayacak. 2010 Sportif Yönetmelikleri’nde yapılan eklemeler sayesinde, sporun temel değerleri değiştirilmeden medya ve fanlar için eğlenceli yeni alanlar yaratılıyor. Bunun yanı sıra sporu dünya çapındaki milyonların izlemesini sağlayan özelliklerse daha da geliştirilmiş olacak.

2008 Dünya Ralli Şampiyonası 188 ülkede 228 yayıncı tarafından takip edildi ve toplamda 633 milyon izleyiciye ulaştı. Wrc.com internet sitesini ise 12 milyondan fazla kişi ziyaret etti.

Alınan yeni kararlar ve 2010 takvimi:

1) 2010 takviminde, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu ve önceden belirlenen dokuz ülkenin yanı sıra, Finlandiya, İspanya, İngiltere ve Portekiz’in de eklenemsiyle yarış sayısı 13’e çıktı.

2010 FIA Dünya Ralli Şampiyonası Takvimi

14 Şubat İsveç
07 Mart Meksika
04 Nisan Ürdün
18 Nisan Türkiye
09 Mayıs Yeni Zellanda
30 Mayıs Portekiz
11 Temmuz Bulgaristan*
01 Ağustos Finlandiya
22 Ağustos Almanya
12 Eylül Japonya
03 Ekim Fransa
24 Ekim İspanya
14 Kasım İngiltere

*2009 Gözlemci Raporu’na bağlı

Yedek Ralliler. Arjantin ve İtalya

2) Minimum veya maksimum özel etap mesafesi sınırlaması kaldırıldı. Ancak iki servis alanı arasında en fazla 80 kilometre özel etap mesafesi olabilir. Rallinin toplam özel etap mesafesi ise 300 ile 500 kilometre arasında değişecek.

3) Şu anki Super Rally sistemi gün sonu bonus puanı sistemiyle değişecek. Buna göre artık ekiplere özel etapta zaman cezası verilmeyecek ve sadece rallinin tüm etaplarını tamamlayan ekipler, son genel klasmanda yer alabilecek. Her günün sonunda çıkarılacak ‘gün klasmanına’ göre bonuz puanları verilecek. Rallin sonundaki genel klasman içinse ayrıca puanlama yapılacak.
4) 2010’dan itibaren, teniste ve golftekine benzer bir sistemle Dünya Sürücüler Sıralaması yapılacak.

5) Tek servis alanı uygulaması yine tavsiye edilecek. Ancak organizatörler, özellikle şehir merkezlerinde ilgiyi artırabilmek adına ‘Uzak Servis Alanı – RSZ’ kullanılabilecek. Ekipler,i ayrıca gün ortası servisinde imza dağıtmak ve gün sonu servisinde, varsa promosyon aktivitelerine katılmak zorunda kalacak.
6) Tamamı asfalt olan ralliler dışında, tek tip lastik kullanılacak. Ancak farklı hamurların kullanılması uygulaması üstünde araştırma yapılacak.

7) Tek tip benzin kullanılması üstünde araştırma yapılacak.

8) Her günün sonunda, o günün klasman lideri ile rallini liderinin katılacağı bir podyum yapılacak.

10) Ralinin podyum seremonisi, Avrupa Merkez Saati’ne (CET) göre 16:00’dan önce tamamlanacak.

11) FIA Markalar Dünya Ralli Şampiyonası, şimdiki WRC otomobiller de dahil olmak üzere tüm otomobiller ve tüm sürücüler katılabilecek. Ancak kayıtlı Markalar, tüm rallilere iki tane 2009 homologe otomobille katılmak zorunda.

12) Marka Takımları, birisi Avrupa dışında olmak üzere en az yedi ralliye katılmak zorunda. Bu takımlar, 2009 öncesinde homologe edilmiş bir veya iki otomobili kullanabilecek.

13) Organizatörler, antrenman günlerinde pilot veya takımların katılması sorunlu olan tanıtım aktiviteleri yapabilecek ve teknik kontrolü ilgi çekici hale getirmek için de, çeşitli düzenlemeler yapılabilecek.

14) Deneme Sürüşü’ne Marka ve Marka Takımları’nın katılımı zorunlu olacak.

15) Servis Alanların da, takımların çalışma alanlarına arka taraftan da ulaşılabilecek. Böylece fanlar, aksiyona daha yakın olacak.

16) Gece etapları koşulabilecek.

17) ASN tarafından onaylanan ve WRC’ye girebilecek otomobiller için, yerel sürücülerden oluşan ayrı bir genel klasman yapılabilecek. WRC’de kayıtlar, ralliden dört hafta önce kapanacak.

18) 2011’den itibaren, halka satışı yapılan otomobillerde de kullanılması şartıyla, WRC otomobillerinde 1600 cc turbo motorlar kullanılabilecek.

19) Organizatörler, ralliyi iki, üç veya dört güne yayabilirler; ancak ralliler Cumartesi ya da Pazar günü bitmek zorunda. Ayrıca rallinin bir etabında, bir kısımda veya bir günde asfalt-toprak yüzeyler birlikte kullanılabiliyor.

20) 2010’da Super 2000 otomobiller için bir ‘WRC Kupası’ düzenlenecek. Kayıt yaptıran takımlar, birisi Avrupa dışında olmak şartıyla en azından yedi ralliye katılmak zorunda. Kayıt şartları, ilerleyen günlerde açıklanacak.