Türkiye Otodrag Şampiyonası’nın 16 Nisan 2006 Pazar günü Antalya’da koşulan ilk ayağında meydana elim kaza tüm Türkiye’yi ve camiamızı yasa boğmuştur. Bir kez daha yaşamını yitirenlerin yakınlarına ve ailelerine başsağlığı dilerken, bu tür olayların tekrarlanmamasını temenni ediyor ve geçmiş olsun diyoruz. Bilindiği gibi GSGM tarafından verilen yetki ile Türkiye’de otomobil sporlarını yönetme yetkisi TOSFED’e aittir. TOSFED tüm ulusal ve mahalli yarışlarını organizatör kulüpler vasıtasıyla gerçekleştirir. Sadece uluslar arası organizasyonların gerçekleştirilmesi federasyonun sorumluluğundadır. Ulusal ve mahalli organizasyonlarda federasyon denetleme ve gözetleme görevini üstlenir. Kulüpler gerçekleştirecekleri yarışmalarda Kurallar Kitabı ve bağlı yönetmelikler çerçevesinde tüm yükümlülüklerini taşıyarak hareket ederler. Söz konusu organizasyonun, organizatörü olan kulüpte, yarışma öncesinde yapması gereken prosedür ve uygulamaları kurallara uygun şekilde yürütmüş, resmi makamlardan alınması gereken tüm izinlerini alarak, spor komitesine sunmuş ve yönetmelikleri onaylanarak yarışmaya izin verilmiştir. Federasyonun herhangi bir branşta meydana gelebilecek kazada, oluşturacağı veya oluşturduğu araştırma komitesinin inceleyeceği hususlar ise sportif kriterlerle belirlidir. Konunun adli soruşturma safhasının başladığı bir noktada, hiçbir şekilde hukuki işleyişe müdahil olmadan tamamen teknik ve sportif açıdan konuyu değerlendirerek soruşturmanın en sağlıklı biçimde yürütülmesine yardımcı olmakla yükümlüdür. Bu aşamada da kazanın meydana geldiği pist parkurun durumu, aracın incelenmesi, yönetmelik gereği alınması gereken güvenlik tedbirlerinin yeterliliği gibi hususlarda araştırma yapılarak rapor düzenlenmektedir. Antalya’da meydana gelen elim kaza sonrasında tüm kamuoyunun bildiği ve takip ettiği üzere adli soruşturma başlatılmış ve Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu olarak hızlı bir şekilde araştırma komitesi oluşturarak, olayın incelenmesi için söz konusu ekip Antalya’ya hareket etmiştir. Komite olay yerinde ve araç üzerinde yaptığı incelemeler neticesinde raporunu tamamlayarak 25.04.2006 tarihi itibariyle federasyonumuza sunmuştur. Komitenin hazırladığı rapor çerçevesinde;T.H.K.’nın Karain Pisti’nde 16 Nisan Pazar günü saat 11:30’da verilen startla başlayan organizasyonda, Pro A5 kategorisinde start alan Levent Kesen tarafından kullanılan otomobilin teknik nedenlerden dolayı, sürücünün aracın kontrolünü yitirerek yoldan çıkmasına neden olduğu tespit edilmiştir. Kaza yapan aracın olay esnasından, yolun dışına çıktığı ana kadar lastik izleri incelendiğinde ve daha sonra araçta yapılan fiziksel incelemelerde filmresimlerde, aracın sağ arka jant göbeğinin jant çemberinden ayrılması ile sürücünün direksiyon hakimiyetini kaybederek aracın kontrolünü yitirdiği anlaşılmıştır. Teknik nedenlerin yaratmış olduğu kaza, seyircilerin alınmış olan güvenlik tedbirlerine, uyarı ve anonslara rağmen, çitleri aşarak yaratmış oldukları olağanüstü durum, mevcut tedbirleri etkisiz kılmıştır. Söz konusu kazada sportif anlamda; organizasyonda yer alan tüm görevliler ile yapılacak görüşmeler neticesinde sorumluluk taşıyanlar için gereken disiplin cezalarının uygulanması için çalışmalar başlatılmıştır. Gereği bilgilerinize sunulur.Saygılarımızla