Geçtiğimiz hafta Bulgaristan Otomobil Sporları Federasyonu (BFAS)’nun ev sahipliğinde yapılan toplantıda bir araya gelen Balkan ülkeleri, 1990’lı yılların sonuna kadar devam eden Balkan Ralli Şampiyonası´nı yeniden canlandırma kararını aldı. 

Bulgaristan’ın yanı sıra, Türkiye, Yunanistan, Romanya ve Sırbistan’ın katıldığı toplantıda, Balkan Ralli Şampiyonası’nın, Mayıs ayında Türkiye’de başlaması ve her ülkede seçilen birer yarış üzerinden toplam beş ayaktan oluşması kararı alındı. Bu sene Türkiye adına Balkan Ralli Şampiyonası’na puan verecek yarış olarak Eskişehir Rallisi belirledi. 

Şampiyonada, yarışmacıların düşük bütçeler ile mücadele edilebilmesi yönünde alınan kararlara göre, her ralli yaklaşık 100 kilometre uzunluğundaki özel etap mesafesinden oluşacak. Sırbistan ve Romanya’da seçilen yarışlar, uluslararası ralliler olduğu için bu iki organizasyonun sadece ilk gün sonu klasmana şampiyonaya puan verecek. 

Her ülkenin organizatörü, diğer ülkelerden gelen ilk üç ekibi kayıt parası almadan yarıştıracak. Ayrıca genç pilotların şampiyonaya katılımını teşvik amaçlı olarak, 27 yaş altındaki sürücüler, Balkan Ralli Şampiyonası’nda kayıt ücreti ödemeyecekler. 

Homologe lastikler ve ticari olarak satılan pompa benzini kullanmanın zorunlu olduğu şampiyonada, hem FIA homologasyonu devam eden otomobiller, hem de homologasyonu bitmiş Grup H otomobiller, beş ayrı kategoride yarışabilecek. 

Eskişehir Rallisi ile başlayacak 2013 Balkan Ralli Şampiyonası’nın takviminde şu yarışlar yer alıyor:

Eskişehir Rallisi (Türkiye)                     4-5 Mayıs 2013
Sırbistan Rallisi (Sırbistan)                    21-22 Haziran 2013
Arad Rallisi (Romanya)                       23-24 Ağustos 2013
Salonica Rallisi (Yunanistan)                 14-15 Eylül 2013
Stari Stolitzi Rallisi (Bulgaristan)            5-6 Ekim 2013