TÜRKİYE OTOMOBİL SPORLARI FEDERASYONU

Bülten 2025/19

12 Aralık 2025

Bülten 2025/19 Yayınlanma Tarihi: 12.12.2025
Tüm Kulüplerimiz, Markalarımız, Takımlarımız, Yarışmacılarımız ve Görevlilerimizin Dikkatine,

Sayfa Sayısı: 2
Ekler: 0

               MOTUL TÜRKİYE KARTING ŞAMPİYONASI

  • Türkiye Karting Şampiyonası Sportif Kuralları ve Karting Teknik Kuralları doğrultusunda, yarış güvenliği, sportif eşitlik ve teknik standartların korunması amacıyla kartların üzerinde herhangi bir kamera veya kamera montaj aparatının kullanılması yasaklanmıştır.
  • 13–14 Aralık 2025 tarihlerinde Nimara Otomobil Sporları Kulübü (NİMOSK) tarafından organize edilecek olan Motul Türkiye Karting Şampiyonası 7. Ayak Yarışı, TOSFED Körfez Pisti Padok & Grid Geçiş Sistemi aşağıdaki gibi uygulanacaktır.
  1. Padok Alanı

1.1 Yetkisiz giriş yasaktır

  • Padok alanına yalnızca akredite kişiler girer: sürücüler, takım yöneticisi, mekanikler, organizasyon görevlileri.
  • Tüm girişler pas / bileklik / akreditasyon kartı ile kontrol edilir.

1.2 Akreditasyon şartı

  • Her kişi kişisel pas taşımak zorundadır.
  • Pas görünür şekilde takılmalıdır; aksi hâlde giriş reddedilir.

1.3 Güvenlik kuralı

  • Motorlu scooter, elektrikli scooter, bisiklet gibi araçlar padokta yasaktır.
  • Padokta hız limitleri düşük tutulur ve ihlali ceza sebebidir.

1.4 Takım sınırları

  • Her takımın padoktaki çalışma alanı organizatör tarafından atanır.
  • Yetkisiz kişilerin başka takımların alanına girmesi yasaktır.
  1. Pre-Grid / Grid Alanı

2.1 Giriş süresi

  • Grid’e giriş, yarıştan 5 dakika önce tamamen kapanır.
  • Bu zamandan sonra grid kapıları açılmaz.

2.2 Yetkili kişi sayısı sınırlıdır

  • Grid / pre-grid alanına sadece sürücü + bir (1) mekanik
  • Medya, aile, takım misafirleri vb. kesinlikle giremez.

2.3 Pas kontrolü

  • Mekaniklerin kullandığı pas, sürücüyle olan ilişkiyi ve takımını gösterir.

2.4 Mekanik faaliyet kısıtlamaları

  • Gridde büyük bakım yapılmaz:
    Motor açmak, zincir sökmek, parça değiştirmek yasaktır.
  • Sadece:
    • Lastik basıncı kontrolü,
    • Koltuk veya spoiler ayarı,
    • Ufak güvenlik tespitleri yapılabilir.

2.5 Motor çalıştırma kuralları

  • Motorlar pre-grid çıkışına kadar çalıştırılamaz.
  • Yetkisiz çalıştırma ceza doğurur.

2.6 Gridden ayrılma

  • Mekanikler start prosedürü başladığında gridden hemen çıkar.
  • Mekanik platformu grid sınırları dışına hızla alınmak zorundadır.
  • Mekanikler yarışı kendilerine ayrılan Padok içinde tribünden seyredecekler.
  1. Organizasyon Pas Sisteminin Çeşitleri (Genel)
Pas / Akreditasyon Erişim Alanı
Sürücü Padok, pre-grid, grid (kendi kategorisinde)
Yarışmacı Servis Alanı
Mekanik Padok, servis alanı, pre-grid, sınırlı grid erişimi
Takım Yöneticisi Padok, servis alanı
Official / Gözetmen Tüm yarış alanları
Media Padok (TOSFED Akreditasyonu olan), medya bölgeleri
VIP / Misafir Sadece belirlenen seyir alanları, Seyirci Tribünü
  1. Ceza ve Yaptırım Maddeleri

Padok veya grid geçiş kurallarına aykırılık şu sonuçlara yol açar:

  • Para cezası
  • Grid’den geriye düşürülme
  • Pit-lane’den start
  • Yarıştan ihraç
  • Takım uyarısı / lisans iptali

Gereği için bilgilerinizi rica ederiz.

Murat KAYA
TOSFED Sportif Direktörü